15. května 2020

Dlouhý Hamerák: Pancíř - Hamry • 10,7 km • 506 m

"Vlastně jsem to jel nadvakrát - poprvý ustřelila GPS, tak jsem to chtěl jet znova načisto a přitom mě napadlo prodloužení až z Hofmanek (mezistanice lanovky na šumavský Pancíř). Na ostro už teda start z místa přímo od garáží na Hofmankách, ať se využije každý metr," popisuje svůj vstup do světa neutrálů a Neutral Riders v pátek 15.5.2020 biker a horal Honza Procházka aka Prochna.

"Potom následuje hned první rovinka, která ale šla naštěstí ještě celkem hladce. Pak sjezd pohoda a další bylo vychytat, aby nic nejelo na křižovatce na Špičáckém sedle. Rozjezd je ale z kopce, tak by to asi šlo i tak. Pak zase docela pohoda, zadarmo, s pár serpentinama až do prvního technického místa - do ostré pravotočivé zatáčky s následnou rovinkou až mírným protikopečkem, kde to chce už trochu to říznout," líčí Prochna.

Aby bylo jasno - horská silnička ze Špičáckého sedla směrem na Hamry bývá až dlouho do jara pod ledem, protože leží na SV svazích Šumavy a v zimě se moc neudržuje. Přesvědčil se o tom při neutrální rekognoskaci v pátek 21.2.2020 i nestor Neutral Riders Azbest. "Hammer v tomto počasí bez šance, projel jsem to jen nahoru a málem nevyjel. Je tam na pokus pár záludností a určitě to na konci nepustí až k přehradě. Prubnu za pěkného počasí," psal Azbest v únoru.

Výhled na zrádnou trasu z Hamrů do Špičáckého sedla z okna Azbestova neutralizačního speciálu v pátek 21.2.2020. V zimě je to no-go zóna. V půlce května 2020 úsek zneutralizoval v opačném gardu Honza Procházka aka Prochna, a to až z Hofmanek na Pancíři. Celkem to dalo 10,7 km, což je na první neutrál klobouček.
.A osobní zkušenost Sekretářky - v únoru 2018, kdy vrcholil boj o prezidentství mezi Ovarem a Fíkusem, což docela zvostra dělilo i účastníky zájezdu rodinek do Hamrů, jsem předmětnou zaledněnou trasu absolvoval jednou a pak jsem zbaběle volil objížďku přes Hojsovu Stráž. Tak je to tu hustý.

Ale zpět k Prochnovi: "Pak zase pohoda až ke krizovému místu, což je mostek přes řeku na začátku Hamrů, který je v podstatě na jedno auto a kde nesmí jet nikdo proti. Chce to pořádně říznout a nenechat se vynést do popelnic u chaty. Já tam potkal auto přede mnou, ale naštěstí jsem ho nechal poodjet a vyšlo to tak, že jsem měl volný průjezd."

"Za mostkem je rovinka s kopečkem, který se musí vyjet, což je nejkrizovější místo. Dál opět celkem pohoda až do Hamrů, kde možné prodloužení závisí na rychlosti průjezdu návsí a esíčkem. Konec je už zvlněná rovina s dojezdem do kopečka kousek pod horizont," uzavírá Honza.


Hamrům zdar
Prochna

Žádné komentáře:

Okomentovat