19. června 2021

Ore Mountains Harvest: GeoBožák a Drang nach DDR

O víkendu 18.6. - 20.6.2021 jsem dlel se sběrači kamenů na prima akcičce na Božáku v Krušnejch horách. Kromě šutrů jsem si vyšetřil prostor i na pár neutrálků v saském příhraničí a jednou jsem narušil hladký průběh geoexkurze tím, že jsem unesl svého spolujezdce Jirku Tesarze, který místo sběru minerálů seděl u mě v autě a přetrpěl jeden sjezd z hor: "V půlce to nevzdáme, musíme to dojet."

V sobotu 19.6.2021 jsem měl 3h vokno mezi sběrem kamenů v terénu a večerním setem přednášek, které jsem využil pro nápor do Saska. Lákal mě sjezd z nejvyšší hory NDR Fichtelbergu někam do nížin, min. za monstera.

Fichtl: Fichtelberg - Unterwiesenthal • 7,6 km • 359 m

Vrchol Fichtelbergu 1214 mnm.

Vyšplhal jsme se na Fichtela, pustil to dolů, věřil v hladký průjezd Oberwiesenthalem, ale pendrek. V obci narostly na silnici nějaký protisvahy a já neměl úplně správnou rychlost na jejich průstřel, protože jsem jel vcelku způsobně po předchozích útocích německého represivního aparátu na mou šrajtofli. Nakonec dorostenec a velká nasranost.

Pinka jak prase: Bärenlohe - Cranzahl • 9,9 km • 250 m

Vyjel jsem z oberwiesenthalského údolí a u pinky jak prase jsem vyhodil kvalt a nechal se unášet. Dalo to 9,9 km a docela spokojenost, protože jsem byl rozcvičenej a správně volil stopu.

Od přehrady k přehradě: Oberb. Markersbach - Markersbach • 5,6 km • 311 m

Po zdařilym bruslungu kolem horní přehrady v Markersbachu jsem si dal sjezdík k dolní přehradě s potenciálem na něco delšího, ale nakonec z toho byl kvůli špatnýmu trasování jen prcek.

Božák: Oberwiesenthal - Ostrov nO • 15,6 km • 684 m

Když jsem se vracel zpátky na Božák, byl jsem mírně frustrovanej, páč monster žádnej a potenciál hor mocnej. Takže jsem si řek, že se zkusim spustit z Božáku směr Jáchymov a Ostrov, o čemž Plchior tvrdil, že to nemá řešení krz nějakej kruhák. Tak jsem byl zvědavej.

Kruhák se mi do cesty postavil jeden na Božáku, ale to nebylo nic. Další je dole v Jáchymově, ale vo něm už jsme z předchozího sjezdu Azurek lázeňský věděl, že si musim trochu pomoct zkratkou přes místní lázně. Nakonec to dalo 15,6 km, takže monster doma. Půjde to natáhnout i z Klínovce a to pak bude mít voltáž jako portské mezi 18 a 21 stupni - akurát to bude hodně jemný dole v Ostrově.

Tesarz: Rusová - Mikulovice • 10,4 km • 527 m

V neděli 20.6.2021 jsme se pak v rámci exkurze spouštěli z Krušnejch směr Kadaň, akurát že geolokalita byla v půlce nadějně rozjetýho kopce, takže jsem nezastavil a jel furt dolu, abych nemusel znova na kopec. Neutrál za 10,4 km jsem pojmenoval po spolujezdci Tesarz, což je mladej zapálenej sběratel minerálů z Ústí nL. Tak zapálenej, že má na noze vykérovaný geologický kladivo. A to chce srdce. A kdo má srdce, ten si zaslouží mít i vlastní neutrál.

Zajížďkou jsme si trochu zkompllikovali život, protože když jsme se vrátili na místo geoprůzkumu, tak jsme nevěděli, kterým směrem se vydat za zbytkem výpravy, páč signál žádnej. Takže jsme ještě museli sjet někam na signál, najít se na mapě a pak jsme dorazili za zbytkem vejpravy.  

Jirka Tesarz pak mírně infikoval neutrálním virem i lektory geovýpravy v čele Jakubem Myslivečkem. Chlapci se dokonce sami naučili dělení neutrálů podle délky a na konci mi hlásili, že 10,4 km spadá do kategorie dlouhán. Já řikám furt, že neutralismus je nakažlivější než C19... Tak uvidíme, jestli začnou z geopušek padat nějaký neutrální výkony. 

Erzgebirgum zdar
Papouš

Žádné komentáře:

Okomentovat