23. září 2020

Lídu lov osobně: Liboňov - jezero Dělouš • 3,8 km • 189 m

Lídu lov osobně je taková taškařice, pokus pospojovat nejneobhospodařovávatelnější nezneutralizované destinace pod Krušnými horami. Vedle Telnice na Ústecku je vesnice Liboňov, kde jsem až do letoška nikdy nebyl a kde profil sliboval možnost downhillu. Zároveň jsem nechtěl úplně kopírovat trasu Chlumeckejch vidlí - tedy sjezdů z Adolfova, Krásného Lesa a Nakléřova, které se potkávají na železničním přejezdu na tzv. Kozí dráze (budoucí cyklostezce, doufejme, snad se deviantům z řad šotoušů nepodaří obnovit vlakový provoz). Tam se k nim přidá i sjezd z Liboňova.

Trasy Chlumeckejch vidlí jsou stavěný na objemy dlouhánů/monsterů a napojovat se na ně mi přišlo zbytečný. Při dojezdu na náves do Chabařovic bych z toho sice vymačkal nějakejch 8,8 km, ale kopíroval bych už tisíckrát zhoblovanej směr.

Takže jsem vidle jen lehce líznul a hned z nich seskočil doleva na obecní cestu do Varvažova. Jenže jen tam by dojet nestačilo, protože málo km, tak jsem se mihnul na silnici I/13 a po pár metrech z ní seskočil doleva mezi domy, kde se objevil nadjezd přes D8 a při nájezdu na něj taky ovšem deadpoint.

Po traverzu dálnice je ještě kousek asfaltka, která se později mění v šotolinu a skončí u jezera Dělouš, což je zatopená uhelná jáma a nyní soukromý rybářský revír, kde můžete za 900 CZK/den máčet pruty a chytat 30kg kapry. Ani koupat se tu nesmí...


Lídu jsem zkoušel ulovit už v březnu, kdy jsem poslal do deníčku Ždírnici, ale deadpoint před mostem přes D8 mě vyškolil. Ve středu 23.9.2020 v rámci posaunového neutrálového nepiva konečně padla. Zajímavostí na trase je pískovcový, možná křemencový balvan na jedné zahradě v Liboňově, což je část Liboňovských skalek. Nevěděl jsem, furt je co zkoumat.

Jako je to prcek, ale radost stejně náramná. Vcelku originální trasa vpasovaná mezi krušnohorský testosterony, dálnici a uhelnou pánev, po neznámejch místech, jeden deadpoint. Klein, aber fein. Kurz und gut.

Proplejtačkám zdar
Papouš

Žádné komentáře:

Okomentovat