12. dubna 2020

Basa plzní: Nakléřov - DC • 21,7 km • 577 m

Nechápu, jak jsem tenhle směr moh přehlídnout. Tušil jsem, že půjde sjet ze Ždárku do Libouchce někam do Jílového, což mohlo dát okolo 10 km. Ale že to půjde ještě dál, jsem netušil. V neděli 12.4.2020 vpodvečer jsem brousil nad Litoměřicemi, pak se povedla jedna větvička v Neutrálním komplexu Velké Březno (NKVB) a následně jsem si to namířil do Krušných hor, že dám lepší pokus na jedné místní trase. Cestou mi napadlo zkusit se spustit podél Jílovského potoka, tedy ve směru Libouchec - Jílové, kam až to půjde.

Sjíždím z D8 od Ústí na Libouchec, přikládám pod kotel, abych měl na křižovatce u Ždárku rychlost na překonání rovinatého úseku do Libouchce. Ten je za mnou a přichází deadpoint na přechodu v Modré. Už nad pokusem lámu hůl, ale pak se auto z rychlosti 6 km/h dává záhadně do pohybu.

V další problematické pravotočivé zatáčce u zámku v Jílovém mám dostatečnou rychlost, abych následující protisvah přejel jak nic. Teď zvládnout průjezd šikanou přes mostek u odbočky ze Sněžníku. Nebál jsem se toho, je před půlnocí, karanténa, takže na silnicích nikdo. Auto jede do tmy, tempo je pořád slušné.

Spasmus (křeč) při tetanu. Ty neutrální jsou podobný.
Jízdu si ale vůbec neužívám, jsem solidně zataženej, typickej neutrálovej spasmus. Jsem zvědavej, kam až to půjde. Jestli se dostanu až k odbočce na Bělou, dám to až do centra Děčína. To už vim z Bělogvardějcova kulometu Maxima. Občas jedu na simulanta, ale teď už to přece nevzdám. Bělá je tu, prosmýknu se kolem Ovčího můstku v Děčíně, objezd autobusáku a končím před kruhákem u Nového mostu.

Vohnu to na parkáč u Lidlu, z mapy.cz vypadne 17,5 km, vydávám skřeky a mávám rukama do tmy. Zapisuju si neutrál 2,5 km do basy 17,5 km. Když amok pomine a zklidňuju hormon, řikám si: A není to málo, Filipe Petroviči? Nešlo by to natáhnout až z Nakléřova z hřebenu Krušnejch hor? Šup do auta a sypu to zpátky do Ždárku na start. Jsem dychtivý a nervózní jak prvnička.


Jenže rovinku od startu před Libouchcem jsem před tím prosvištěl solidní rychlostí. Teď mě čeká stejná rovinka, ale až za zatáčkou, kterou projedu max. 50 km/h. Bude to dost, abych se doplazil až k padáku před vesnicí? Zkouším jeden nájezd do předmětné zatáčky, auto se za ní sice plazí, ale plazí se furt. Za mnou se blíží autobus, zařazuju kvalt a mizim první odbočkou pryč z hlavní.

Odhaduju, že to nějak půjde. Vyhrabu se nahoru na Krušný, ještě zkusim levou startovní větev, ale pořád se mi nedaří projet zatáčku u hospody na Nakléřově tak, abych vyjel nasledující protisvah a překulil se do údolí. Takže volím klasiku - nájezd napřímo ve směru od Petrovic, kde s protisvahem nejsou potíže.

O Basu byl mezi ridery zájem.
A už to valim dolů, radši pomalu na dvoječku, zlehka si přibržďuju, utírám si zpocený ruce, rovnám se na sedadle, mentálně se chystám na zatáčku u Ždárku. Zvládnul jsem ji OK, pak plazení před Libouchcem a zbytek už známe, jen aby mi tam nevjel nějakej debil nebo mě nechtěli zkontrolovat benga. Takže zase spasmus, nervíčky, ale je to tam! 21,7 km! Azbestem vypsaná basa plzní za 20km neutrál se zhmotnila.

Ovárek si teď dá půlnoční bagetku a kofolku na pumpičce a pojede domu. Co chtít už víc? Mažu neutrál 2,5 km do basy 17,5 km, zapisuju Basu plzní 21,7 km. Bagetka zaplula, mysl se rozležela, noc je ještě mladá. Jede se na Bynovec na opravnou jízdu a pak vzhůru o Čibiho revíru obhlédnout možnosti. Kdo ví, kdy přijde další pandemie, která tak přeje motoristickému sportu?

Base zdar
Papouš

Žádné komentáře:

Okomentovat