8. února 2020

Plch: Ústí n.L., Dobětice - Ústí n.L., Krásňák • 4,9 km • 231 m

Ústeckej neutrál Plch byl nedobytnej a neodbytnej současně. Je to klasickej místní tobogán s jednim protihupem, serpentýnkama a plazicíma rovinkama. Jeho dolní část z Dobětic jsem už sjel několikrát, když jsem tu sídlil. Když vznikly neutraly.blogspot.com a vykoukal jsem celýho Plcha z mapy, měl jsem děsnou radost. Jasná lajna, zakroucená jak had, technické obtíže, prostě challenge. Zbejvalo si udělat radost a poslat Plcha do deníčku.

Jenže ouha! Plch napřed jede takovou skoro polňačkou na náves ve starejch Doběticích, kde se vohne doprava a kde je protirovinka u Plšího rybníka. Hned napoprvé jsem ji nedal a musel jsem na druhej pokus. Protirovinka padla, promotal jsem se do dobětického sídliště, kde hnedka za točnou trolejbusů začíná asi nejhezčí část Plcha - vohneš to doleva a takovym plynulym obloučkem objedeš půlku sídliště.

Tohle je Plch, to po něm se jmenuje tenhle epesní neutrál. Vede totiž poblíž míst, kde má Plch rybník.
Pak je rovinka a hned za ní doleva a doprava z kopečka na velbloudí hrbík u základky. Úsek hezkej, ale furt nějaký civilové parkující, vyzvedávající děti ze školy a z odpoledních karatistickejch kroužků. Takže ve všední den se nechytáš. Dal jsem tu asi čtyři pokusy, a když už jsem přeplul hrbík, zarazila mě křižovatka s ulicí Výstupní. Na prd výhled, navíc nájezd v malý rychlosti, prostě blbý. Lezlo mi na nervy, že to nemůžu dát, ale furt mě to sem táhlo.

V sobotu 8.2.2020 jsme sjeli B-rexe a šli jsme na Plcha. Jenže na sídlišti se zase nějakej doveda učil parkovat, takže marnej nájezd a znova na start. Napodruhý flow jak prase, hrbík za náma a suneme si to do nepřehledný křižovatky. Nikde nikdo, hurá. Průplaz na hlavní, chvíli čekání, než se silnice naklopí, a šup do serpetýn nad zoologickou.


Ještě jedno klíčový místo je dole na téčku v Krásném Březně, pak fintička takovou spojovačkou za pumpou, kdy se vyhneš blbý křižovatce a už bychom mohli končit, ale furt se to plazí! Dojedem teda aspoň k dolnímu vchodu do zoo, ale i tam se to plazí. Skočili jsme nakonec až na nábřeží Labe pod Mariánskou skálou.

Super podmínka, super lajna, super zážitek. Až zavedeme hodnocení neutrálů podle jejich krásy, bude Plch viset hodně vysoko na seznamu!

Neutrálům zdar
Křivka

P.S. Jestli budete tuhle lajnu zkoušet, dávejte setsakra bacha a radši jeďte hodně defenzivně, eventuelně to zavčasu vodpískejte. Je totiž dost rušná, co se týče pohybu aut a lidí. Ideální je asi sobota nebo neděle večír, ostatně jako asi na všechny urban neutrály.

Žádné komentáře:

Okomentovat