17. února 2020

Nejsvětější srdce Páně: Cínovec - Teplice • 14,3 km • 649 m

Když Radana sjela v sobotu 15.2.2020 z Cínovce do Teplic nejpřímější linkou za 12,8 km, začal mě ten kopec zase zajímat. Diretissima se dvěma nepředvídatelnými kruháky je sice úctyhodně dlouhá, ale zajímavější mi přišlo vymyslet, jak ji natáhnout. A aby se to povedlo, musí rider přímou lajnu opustit a vydat se do postranních uliček. V pondělí 17.2.2020 jsem se po práci vydal na průzkum.

Chvíli jsem se potuloval po Dubí a zkoumal tamní zákoutí, ale vybraná varianta byla tak trochu poukázka do penálu, tak nic. Pak mi napadlo, že bych se z dolního  kruháče mohl spustit na random doleva, co to udělá. A furt to jelo a v celkem pěknejch zatáčkách - s kostelem sv. Valentina se samostaně stojící zvonicí s cibulí. Tady mi ty neutrály dávaj hlavní smysl - jeden se podívá tam, kde nikdy nebyl.

Za další zatáčkou (přechod ulic Kostelní a Míru) se ale silnice zvedla, bylo potřeba hledat cestu jinudy. Trnovanská a Emilie Dvořákové byla ta správná volba - a furt to jelo z kopce. U Emilky na konci jsou ale šraňky a za nima stopka. A za nima to pořád padalo mírně z kopce. Teoreticky by se možná dalo dojet až ke kostelu Nejsvětějšího srdce Páně, tzv. červenému, říkal jsem si.


OK, jdeme na vostrej pokus. Vyhlemzat se nahoru na Zinnwald a od Hotelu Pomezí se na trojku spustit 8 km k prvnímu kruháči v Dubí. Jede se na něj ze slušnýho kopce, takže se dá +/- odladit. Za ním je to položenější, sice na raněnou srnu, ale furt to nějak jede. Druhej kruhák cajk, zase plazení a nad kostelem už to padá v tý vlnce, závory gut, stopka stop, autobus a auta. Dávám pauzu, koukám na budíky - 13 km, sice jen o 200 m, ale Radana je sesazena.

Ale ten červenej kostej mi vrtá v hlavě. Zkusme druhou rundu - tentokrát jsem posadil start o trochu výš na kopec a v případě nutnosti jsem byl ready se vydávat za zásobování, co veze žrádlo severskejm psům k musherce a místňačce Soně :-) Zkrátim to: všechno hladce, akorát ke konci závory dole! Pokus o prodloužení štreky zmařen...

Mno, nakonec se mi podařilo s pomocí Boží šraňky zdolat, stopku taky a sunu si to k červenýmu kostelu, kterej za velkýho řevu dosahuju. Nakreslil jsem si to do mapy a koukám na cifru 15,0, holy cow! Jenže pak jsem si to prohlídnul ještě jednou, v mapě chyba a výsledná cifra je jen 14,3 km. I tak jsem Radanin pokus prodloužil o 1,5 km. Not bad.

Zinnwaldu zdar
Papouš

     

Žádné komentáře:

Okomentovat