7. února 2020

Boží Mukařov: Mukařov - Malé Březno • 13,2 km • 445 m

V pátek 7.2.2020 jsem po práci vyrazil na houby za továrnou v Krupce, je to takovej humáč porost jako bezinky a tak, ale tušil jsem v něm Jidášovy uši a penízovky sametonohý. Po tejdnu v háku jsem byl jsem úplně vypnutej, takže mě zazvonění mobilu vylekalo jak sviňa. Volá Tryska a povídá jako by to byla houska na krámě: "Sjel jsem Mukařov."

Tahle lajna je pro Středohoří naprosto zásadní a možná vůbec nejdelší - 13km sjezd z Mukařova přes Lovečkovice do Malého Března. Prostě sen každýho neutrálisty: sjet královskou lajnu v oblasti. Takže proto Boží Mukařov. "Jedu z Verneřic, nahoře na kopci vyhodim rychlost a hrnu si to dolů z kopce," vypráví nevzrušeným hlasem Tryska.

Sbíráš si na geronta v lese houby a kolem tebe kráčej neutrálový dějiny. Zaschlý Jidášovi uši. 
Ale pozor, blíží se klíčové místo - novej kruhák v Lovečkovicích, pravá zatáčka a za ní jedovatá rovinka! "Jel tam zrovna autobus, takže jsem musel zastavit. Přes obec jsem se trochu plazil, musel jsem si pomoct blikačkama a předstírat nemocný auto. Pak jsou takový dva záludný protikopce nad Zubrnicema, ale dál už to jde. Mám dvoutunový auto a to se vždycky nějak rozjede," dodává nový člen Neutral Riders.

Tricky místo v Lovečkovicích - na křižovatce je teď kruhák a za nim jedovatá rovinka. Fotka je z Google Street View 2012.
Dole v Malém Březně u Labe to Tryska ještě vohnul doleva a dojel až k železničnímu přejezdu, což dohromady dalo 13,2 km! Když hučim, že jsem si myslel, že už si dám při pátku dám voraz a že nebudu muset zapisovat žádnej neutrál, prakticky založenej Tryska mi suše povídá: "Sis vymyslel píčovinu, tak koukej cvičit..."


Neutrálům zdar
Tryska

Žádné komentáře:

Okomentovat